Tallys utrustning

Ja, nu ska ni få veta lite om utrustningen som sitter på Tally, kanske kommer ett nån gång om min också. :)
SADEL: Jag har en Butet sadel på Tally. Den e GRYMT skön och har bra kvalitet!
Vi har haft den ganska länge och det ända stället det är lite slitet på är för att jag tappade den på grus så det revs upp :P Smiiiidigt... j Jag är heelt kär i den, men ja, om ni vill veta nå mer- kommentera! :D



KILPADD: Syns på bilden ovan↑. Den har jag för att Tally har fått mycket mer muskler i ryffen sedan vi köpte sadeln, och det har gjort så att den kommit lite i bakvikt. Det lägsta stället ska vara i mitten, men det blev istället därbak. Allt det resulterade i att jag hamnade lite i stolsits eftersom att jag hamnade så långt bak!
Padden höjer upp där bak så att sadeln ligger som den ska, smidigare att göra så istället för att köäpa en ny sadel ;)
TRÄNS: Jag har två träns som jag ofta rider med, skillnaden är bettet.
Treadstone(stavning): På det här tränset har jag swarowski(så att ni lätt kan se vilket som är vad). Det här tränset rider jag med till vardags i dressyr/uteritt m.m. Det har ett helt vanligt tredelat bett och en vanlig remont nosgrimma. Inget speciellt lixom. ;)
Dyon: Det med gult bett(heheh). På det här tränset så har jag ett speciellt bett, som kallas GAGG. Det är nytt för i år att man får tävla med det på ponny, och Carro sa att när hon läste det tänkte hon direkt att det nog skulle passa Tally. Gagg fungerar så att man har ett snöre med en ring i ena ändan,(man byter ut sidostyckena mot gagg-sidostycken) och så fäster man tygeln i ringen. (det är svårt att förklara så ni som är intresserade får titta på bilden längst ner här)
Tally är en ponny som gjärna höjer nacken vilket blir jobbigt för mig, men gagget "hjälper" mig att få ner den så att jag får mer kontroll över henne.
OM NåGON VET VAD GOUGE E SÅ FUNGERAR DET PÅ TYP SAMMA SETT MEN GAGG ÄR LITE MILDARE.
Detta träns har jag ändast när jag hopptränar och tävlar.




Benskydd: Har två par som jag ofta rider med.
Catago Pro(tror ja): De här håller på att gå sönder så det är dags att införskaffa sig nya, men det används iaf i vardags ridning.
Veredus Olympic: Snygga, älskarom! Dessa har jag endast på tävling och lite "större" hoppträningar. :)
Martingal, sadelgjord och sådant vet jag inte mycket om. :)
Hehheh, ni får "utvärdera" det här inlägget. Vad var bra? Vad ska jag förbättra? Hjälp mig så blir det ju roliagre att läsa! :D




Kommentarer
Postat av: Anonym

Visa bättre bild på bröstan!!:)

2011-04-04 @ 23:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0