Markarbete 18/8

Idag tränade jag alltså på Såsta för Lena Kamensky. Det var mest markarbete vilket är perfekt för mig. Jag har inget problem med o hoppa utan det är allt där emellan som ska falla på plats!




Jag vet att jag är en riktig talang på o rita, haha.:)


Det svarta är alltså den första övningen vi gjorde, väldigt enkelt man skulle trava över travbommar. Fast det som allt gick ut på var att man skulle ha balans över bommarna. Den övninegn gick jättebra!:D



När den övninge var klar rullade de ut bommarna så det blev galoppbommar och där var det till o börja med samma sak, bara rulla på över bommarna och ha balans. När man gjort det några gånger så ändrades övningen så att man travade och sen när man kom till sockerbiten (den svarta pricken) så fattade man galopp och kom på bommarna. Det var faktiskt rätt så svårt för man var tvungen o få en bra galoppfattning för det fanns inte mycket plats o reglera tempo m.m. innan bommarna kom. Första gången gick det bra men sen började vi med o fatta fel galopp(heh) så det höll vi på med ett tag. I slutet gick det iaf bra och då stämde allt.:)



Efter det hoppade vi några gånger på studsen i båda varven och sen började vi med den gröna övningen. Man kom på studsen och sen var det bryten linje till ett räcke och när man hoppat det red man hela långsidan upp och hoppade studs till oxer. Det gick bra och Morris lyssnade bra på mig.



När vi hoppat det några gånger började vi istället hoppa studs-räcke-oxer studs. Det var inga problem det heller, han var lätt att ta tillbaka efter oxern förutom en gång när han sprang lite mycklet in i studsen.



Så jag är nöjd!:D ^

Usch vilken tråkigt inlägg :( Kan inte va en enda som orka läsat xD Haha...(Min kamera var inte laddad så den tog jag inte med, därför fickni gamla bilder.) Dessutom kan jag inte lada upp några nya för et har hänt nåt med min dator så alla album e borta förutom om man tittar i Picasa typ :O

Kommentarer
Postat av: Sara

Det var visst roligt att läsa! Jag läste iaf ;)♥

2011-08-18 @ 21:55:03
Postat av: sanna

sv: jag beställde en svart, fast ångrar mig lite att jag inte köpte en blå för de fanns där..:/



gud vilken fin ponny!:D

2011-08-18 @ 23:17:55
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0