Tränat

Hejj! Idag hoppade jag för Annika. Jag hade kedjan väldigt utspänd(så den hängde typ bara) och han tycker det var asskul!

Uppvämningen var enkel men ändå svår. Det låg en bom på varje kortsida och på långsidorna skiulle jag gasa för o sedan få ihop han innan jag svängde. Eftersom att han tyckte det var kul o gasa o mindre kul o bromsa så vart det svårt i början men när jag gjort det några gånger lyssnade han faktiskt bra.

Sen började vi hoppa en liten låg bana, med kanske 7 hinder. Jag skulle mest bara tänkte på blick, väg och tempo. Min blick är lite sen ibland vilket gör att det blir svårare och svänge plus att Morris inte vet avr vi ska. Väg är ju allmänt och när det gäller tempot är problemet att jag tar bort för mycket galopp när han blir lite stark. Det resulterar i att vi kommer lite nära, alltså måste jag ha lite bättre tempo och släppa på honom mer.

När jag hoppat den banan två gånger la vi på två hinder och höjde liiite. Jag övade på sammasak och när jag hoppat den banan två gånger så var vi nöjda. 

Lillkillen skötte sig som vanligt awesome!:D


Kommentarer
Postat av: PONNYSKRUTTARNA

fin blogg! bloglovin byte? :)

2011-08-30 @ 21:20:22
URL: http://ponnyskruttarna.wordpress.com
Postat av: Johanna

http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=728350

2011-08-30 @ 21:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0