Munsboro Mourinho

Vad heter hästen? Munsboro Mourinho
Tycker du att den ska heta något annat? Nej, gillar hans namn!:)
Vad kallar du hästen? Morris, skrutten och lite annat. Kärt barn har många namn ;)
Vad kallar andra hästen? Morris eller Wille xD





Hur gammal är den? 7 år
Vilket år/månad/dag föddes den? 2004, vet inte mer
Vilken färg har den? Svartskäck:D
Har den några tecken? Bläs typ
Hur hög i mankhöjden? Ca 145 cm. (men han är inte slutmätt så vet inte exakt)
Är det ett sto/valack/hingst? Valack
Vad är det för ras? Jag vet inte han är ju från Irland
Har du tävlat den i hoppning? Jajemän
Vilka klasser/hur högt? Än så länge LB


 

Är den tävlad i dressyr? Jag har bara tävlat hoppning (och så dressyr tävling på ridläger) och jag tror inte nån annan tävlat han i dressyr heller.
Vilka klasser? -
Är den tävlad fälttävlan? Nej
Vilka klasser? -
Är den tävlad i trav? Nej
Är den tävlad i galopp? Nej
Är den tävlad i något annat? Nej, inte vad jag vet
Har den tävlat in några pengar? Inte vad jag vet
Hur mycket? -
Har hästen championatspoäng? Vet inte, inte med mig iaf
Hur högt har du hoppat med den? 1.25m
Är hästen bra på dressyr? Jadå

 

Hur är den i skritten? Pigg? Hahah
Hur är den i traven? Härlig och mjuk 
Hur är den i galoppen? Underbar man typ svävar :D
Kan den skänkelvikningar? Aa
Kan den öppna/sluta? Jess
Kan den galoppombyten? Klart
Är hästen pigg? Ja!:D
Är hästen trög? Nej!
Är hästen stark? Lite när man rider på vanligt bett, men det är inte så farligt.:)
Är hästen het? Ja rätt så, fast inte över het 
Bockar den? Nej
Har du bockat med den? Nej
Stegrar den? Ibland xD
Har du stegrat med den? Nååra gånger :P




Erika och Mojjs:)


Sparkar den bakut? Nej!
Har du sparkat bakut med den? Nej
Skenar den ofta med dig/andra? Aldrig gjort med mig och med andra vet jag inte;)
Har du skenat på den? Nej!
Är den tittig? Nee:)
Har du badat tillsammans med den? Inte badat men vi har gått i vattnet lite och det älska han :D
Har ni hoppat tillsammans? Klart vi har!:D
Har ni galopperat på en äng tillsammans? Japp!




Hoppar hästen bra? SJUKT bra!
Gillar den att hoppa? ÄLSKART 
Har den bra hoppteknik? Grym!
Hur högt brukar du hoppa med den? Väldigt olika
Hur ofta hoppar du den? Olika
Hur är den när den rids ut? GLAD!
Tycker den att det är kul? Han älskar det!:D
Blir den piggare eller trögare än på banan när ni rider ut? Piggare men om man ska hoppa så e det rätt så lika ;D
Står hästen i box? Absolut!
Går hästen på lösdrift? Nej.
Hur mycket och vad äter hästen? Just nu: Gräs(xd) Hö, havre, musli, vitaminer(B+E), mineraler, elektrolyter och så äpplen o morötter!:D
Går den i hagen varje dag? Självklart!!!
I en stor eller liten hage? Inte gigantsikt men inte minimal heller.
Hur länge går den ute per dag? Tills vi kommer oftast
Gillar den att vara ute i hagen? Ja de tror jag nog 
Har den vindskydd i hagen? Nej
Hur ofta rids hästen? typ 7 ggr i veckan, fast han rids ju inte hårt alla dagar utan ibland skrittar vi bara;) Ska börja leda honom istället för o skritta så får jag lite motion också ;)
Är det en svår eller lätt riden häst? Jag tycker han är lättriden, men han är känslig och så
Vem äger hästen? Min familj
Är hästen snäll i stallet? Jaa!
Kan hästen stå lös i stallet? Ja, fast jag brukar ändå sätta fast han ;)
Måste hästen vara uppbunden? Nej
Är hästen lättlastad? Varierar
Är den snäll att klippa? Jag har bara klippt benen och han tycker väll inte direkt att det är kul...



Vad har den för sadel/sadlar? En CWD

Vad har den för benskyd/benlindor just nu? bruna Lamicell skydd. 
Vad har den för bett just nu? BabyPelham eller tredelat
Vad har den för täcken just nu? På nätterna har han antingen ett randigt Rambo eller nåt nät täcke om han e svettig. Ute har inget om det inte regnar.
Tror du att hästen gillar dig? Kanske
Har du märkt något som tyder på att den gillar dig? Han gnäggar (fast bara ibland och inte när han har matxD)
Nämn en sak som är - med hästen: Liten
Nämn en sak som är + med hästen: Charmtroll

 

 

 

Har ni många minnen tillsammans? Inte jättemånga än .:)
Nämn det bästa: När jag red honom första gången och han var min egna häst:)<3
Har du någon gång sagt "jag älskar dig" till hästen? JA!:D<33





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0