Jump

Idag växlade jag lite mellan att  hoppa några språng, rida runt helt oseriöst och jobba henne lite. Det är så jag helst rider, när jag inte tränar!
Tally var mkt pigg, och i början ganska jobbig. När jag gick in i manegen leddes fölisen runt där inne, och Tally vill ha en bebis så hon fick typ damp.. Hon drarmot den och vägrar gå i motsatt riktning.
När fölet gått ut så fick hon ännu mera damp, men slappnade av efter typ 20 min :)

Jag tror att hästen blir mera arbetsvillig om den får göra något roligt, när den varit duktig! Om du tex sitter och jobbar ett helt ridpass varje dag tappar hästen antagligen  koncentrationen efter ett tag.
Men m du kanske jobbar igenom hästen 2 ggr i veckan och annars växlar mellan att hoppa, rida ut eller göra det hästen tycker är roligast, så lär den jobba bättre när man sen verkligen jobbar den.



xD jag har svårt för att vara seriös xD

Puuss

slumpad bild x)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0