7:e dagen: Drömhästen.

Min drömhäst... asså om jag fick bestämma HELT hur den skulle vara och se ut så skulle det vara såhär:

Den skulle vara en maxad D-ponny. Ganska kraftigt byggd, alltså inte en häst som är tjock, utan vältränad men kraftigt byggd, inte jätte men ganska ;)

Färgen spelar interiktigt någon roll för mig. Men huvudet får inte vara för stort för då ser det ut som en åsna.. hihi :)

Det ska vara en hopp häst, men inte någon häst som gått typ MSV eller nått eftersom jag själv bara tävlat LD så är det ju tråkigt att slösa en häst som kan gå högt och rida runt i LC-LB typ. Men den kan ha gått typ LA så kan man jobba sig uppåt i klasserna! Den ska gå fint i dressyren och hoppa bra! En SKÖN trav och galopp, skritten får vara hur den vill :)
Den ska stanna ibland på hindrena, men SÄLLAN. Det ska vara mitt fel om den gör det, för jag vill inte ha en helt felfri häst utan jag ska veta att den kan stanna ibland så är man mer bestämd ifall den nu skulle stanna elr liknande.

Och SNÄLL framför allt. Sen gillar jag hästar som är liiiite heta och busiga, alltså bocka och sånt ibland hihi tycker det är roligt! Inte en häst som är som Ior, helt seg i huvudet.

Men asså jag kan inte riktigt säga min drömhäst utan det är när man väll ser denför första gången typ så vet man att det här är min DRÖMHÄST.

Jag har ju typ hittat hästar på typ hästnet som man VERKLIGEN skulle vilja ha!
T.ex de här skulle vara mig i smaken:
Fin hopponny!. Hästar säljes
CONNEMARASTO TILL HOPPNING. Hästar säljes

Hoppponny med utsträlning!. Hästar säljes
Den siste speciellt :)

Och när man ställer ihop det här blir det som Beckham, Lady och Holly. Förutom att ingen av de är en maxad D-ponny. Men de är de tre hästar jag har fallit för, speciellt Lady.
Fast Holly var ju en B-ponny..
Lady skulle vara helt perfekt om hon var lite större.
Och Beckham helt perfekt om han var liiite mindre :)

Lady ♥

Holly ♥


Beckham♥
// Ebba


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0