Mina mål

Det är ju det här med mål inom ridningen. Förut har jag inte haft några, jag har vetat det inte kommer bli högre än LB kanske nån LA för mig. Men nu, när mina förutsättningar har ändrats helt och hållet är det kanske dags att skapa några.
Innan första tävlingen(som jag är på nu, det här är tidsinställt) är det svårt att sätta mål för året. Går det bra och jag känner mig säker kör man väll på med LB men går det dåligt kanske man tränar mer eller så går man ner och bara hoppar LC.

Det är ju klart att dit jag helst vill komma är till SM, och jag vet Morris kommer komma dit. Däremot är jag inte säker på att det är med mig. 135 cm är det sista omgången i uteSM, 130cm i inneSM. Det är högt. Där går det inte att komma fel, eller att vara osäker. Det ända jag vet är att på Morris är jag säker, men det tar ett tag att komma dit. Därför är jag glad att vi har tid. Jag är 12 och han är 7, ingen av oss blir för gammal på ett lååångt tag. 

Men tillbaka till målen. Ett mål jag tror vi kommer klara om inget konstigt händer, är nog MsvB. Morris har ju hoppat det, så han kan. Och när jag tittade på MsvB:erna på Majpokalen, kändes det inte omöjligt. Hindrerna såg "låga" ut. Jag blev inte "rädd" och kände att det här är omöjligt, tvärt om fick jag en peppning- det här går, jag klarar det här!

Slutsatsen blir väll att ett långsiktigt och osäkertmål(vet ju inte om jag verkligen kommer dit) är SM, såklart, men ett mål som jag tror jag klarar är MsvB. Det kan dröja, men nån gång tror jag att jag komemr vara på de nivåerna. 




Du är det bästa som hänt mig, togheter we can♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0