Något jag stör mig på

En sak jag stör mig extremt mycket på, är när ordet sen upprepas i varje mening. Jag hatar att läsa texter där mening efter mening börjar på ordet sen.

Exempel:

Sen skulle jag borsta. Sen gick jag till ridhuset och red i en timme. Sen borstade jag honom i en kvart. Sen satte jag på täcket och släppte ut honom. Sen mockade jag hans box. Sen tog jag in honom.

Jag kanske själv har skrivit så, men jag försöker att använde mig av andra ord. Det är så lätt att skriva efter det, när jag var klar med det m.m. Varför ska man envisas med att skriva ordet sen?

Jag försöker skriva "bra svenska" för jag vet att folk hellre läser då, och jag älskar själv bloggare som skriver "rätt", men jag vet däremot att jag inte alltid lyckas. Texten du skriver ska du själv kunna läsa och tycka är "bra skriven". Det kan jag tyvärr inte alltid göra med mina texter, då jag inte är suverän på allt sånt här.



Ni får jättegärna kommentera några bra och några dåliga saker om mina inlägg och om bloggen överlag, jag vill ha en bra blogg. Och när jag fått Lovisa till att börja blogga igen blir det roligare!:)



Tja, man får va som man è när man inte blev som man skulle...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du skriver mycket bättre än förut ;) Nu har du jätte bar inlägg så det är jätte kul att läsa;);););)



Jag försöker också få lovisa att blogga så då är vi två:) haha

2011-06-10 @ 23:40:58
Postat av: Anonym

inläggen är bra och sådär :D en liten grej är typsnittet på inläggstexten bara. Det är, iallafall för mig lite svårt att läsa. skulle du kunna ändra det? :)

2011-06-11 @ 17:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0