Hoppträning på Tally Ho- 22 mars

Idag var det alltså hoppträning för Carro som stod på schemat!
När jag skrittade/travade/galopperade fram kändes hon lugn och fin. Hon sänkte sig lite och jobbade på bra!
DUTTI HEEST

När vi började hoppa så startade vi med att travhoppa några gånger var på ett lågt kryss.
Tally taggade (såklart) till lite trots att det var lågt, men hon var duktig och det gick bra ändå.
Sedan gick vi över till att i galopp hoppa ett litet räcke med bom före och efter.
Även här blev hon pigg men absolut inte okontrollerbar!
Här var det inte heller högt, runt 80 cm kanske.

Efter det satte vi ihop de två övningarna så att vi kom in på räcket med bommarna i galopp och när man kommit förbi sista bommen skulle man bryta av til trav och komma på det lilla krysset.
Detvar inte jättelångt emellan så om man inte hann (jag hann 1 gång xP) fick man lägga en volt!
Även denna övning gick rätt så bra. Tally förstod inte riktigt varför hon skulle bryta av de två första gångerna, men sista gången så fick vi ett fint avbrott!:)

Därefter så hoppade vi bara ca 1 gång var på de andra hindrerma som stod där, (2 oxrar, 1 räcke och en 2 komb.)
Här gick allt bra!

Vi hade inte jättelång framridning då vi inte ville trötta ut ponnyerna, så nu var det dags för bana!
Både svårigheten och höjden på banan var för mig LB(1 meter.
Det gick riktigt bra så nu är jag riktigt taggad inför Södertörn på lördag! Tyvärr är det så få starter så att jag kommer få tävla mot B-ponnysar. Lycka till lixom ;)


Det är roligt för Carro ska komma till Södertörn på lördag för att vara coach till DRK div 1 lag och då sa hon att hon kunde titta på LC:n också!
Det kommer vara bra att få lite hjälp av Carro och så!
Dessutom så om det går bar och Tally känns igång så kanske jag kommer starta min första LB på Sollentuna den 9 April!
Hoppas det blir så, det känns som om att jag och Tally är redo nu! :D

-Estrid<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0