Jag drar ett sträck över dagens ridpass!

Idag gick det inte vidare bra. Både hon och jag tänkte på något helt annat och ingen koncentrerade sig det mindta! Kag började med att skritta och trava på rakbanan- då var hon glad och pigg, alltså började det bra! Däremot så sket sig allt när jag sedan gick in i ridhuset. Hon blev rädd för allt och ingenting, spände sig och gjorde allt för att hon skulle slippa arbeta. Bäst gick galoppen- det är hennes bästa gångart- i traven stretade hon och ville springa iväg och skritten var bar katastrof! När jag bromsade så tog hon upp huvudet så högt hon kunde samtidigt som hon hoppade upp och ner på stället! När jag då drev på henne så typ drog hon iväg och studsade som en studsboll! Nej, det här glömmer vi. Det gäller att komma ihåg de bra dagarna och lära sig av de dåliga! ------------------------------ -Estrid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0