Tally Ho- 21 mars

Idag var det dressyrträning för Camilla.

VI började med lite självständig framridning där jag mest bara gjorde lite tempo växlingar och avbrott/igångsättningar.
Tally var som hon brukar vara när man börjar rida, pigg men fin.

När vi sedan satte igång började vi med att dela av ridbanan på hälften och hålla oss några meter innanför spåret, det gjorde vi för att hästarna skulle hitta egen balans och inte ta stöd av väggen.
I hörnen så skulle vi svänga lite kantigt och det skulle vara ungefär som en bakdelsvändnig.
Det gick faktiskt väldigt bra och jag fick verkligen tag på hennes yttersida, vilket annars kan vara rätt så svårt.

Skritten och traven gick bra, mennär vi kom till galoppen vet jag inte vad som hände.
Hon slutade lyssna för hjälperna och drog. Hon ville inte svänga utan sköt bara ut bogen och sprang på tvären.
Då gickk jag in på en volt och bara jobbade ner henne i en låg form och fick henne tillslut att ärligt gå i form, trots att det fortfarande inte kändes kanon.
Det känns väldigt synd att dte blev så för annars skulle det känns riktigt bra hela lektionen.

Som tur är fick jag ett rätt så bra avslut, trava henne i låg och fin form, det var skönt att avsluta så bra!:)

Alla har vi väll en dålig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0