Skånsta 8 april

Älskade, fina, söta underbara Ponny!

LC: Grymt bra känsla och en fin och stadig runda. Kunde ha gasat på ungefär dubbelt i omhoppningen, men kom av mig lite. Jag glömde nästan bort att det var omhoppning på en gas sträcka så där tappade jag några sekunder.
Men som sagt, jättebra känsla och det var det viktigaste!
0/0 fel och en 6:e plats- fick med mig en vit rosett, en placket och en biobiljett (man kan titta på vilken film som helst)


LB: I och med det fina resultatet i LC, bestämde vi oss för att jag skulle debutera LB.
Tally var lite loj på framhoppningen, men det betyder inte att det ska gå dåligt på banan, ofta är det tvärt om faktiskt. Väl inne på banan kom nerverna igång, men hindrena kändes åtminstonde inte höga. Red mot första hindret och det var inga problem, efter det red jag bara och släppte allt annat. Att vara nervös fanns det inte en tanke på.
Andra hindret var ett plank som många rev. Jag kom liiite för näre och en touch fick plankan att falla. 3-4 nema problemas. Hinder nummer fem var kombination, 5a-b, jag höll lite för mycket i henne så hon blev nog förvirrad. Fick ett stopp men sen flöt allt på resten av banan.
Alltså blev det 8 fel efter rundan. Även här var känslan jättebra och Tally Ho har skött sig alldeles utmärkt! Inga dumheter och felen var helt och hållet mitt fel.

Nu laddar jag om till Täby/Uppsala där klasserna lär bli Lc-Lb. Inte bestämt var vi åker då Täby är inne men det tar sin tid att åka till Uppsala. Det återstår att se, Heidå<3

innåttåadponny.se<3

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vi har en tävling där du kan vinna ett par ridhandskar, var gärna med! http://ridersjumping.blogg.se/2011/may/bloggtavling-2.html#comment



Kram :)! Och ursäkta om du ej vill ha sådana kommentarer.

2011-05-09 @ 21:53:48
URL: http://ridersjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0