29/10-30/10

Södertörn var väl inget att hurra för!? kom runt iallafall

Han kändes lite backig på underlaget, vet ingte varför men men. Sen har min häs börjat med lite små fasoner, Han har nämnligen börjat kicka när jag sätter press på honom eller när det blir lite jobbigt eftersom att han inte är så stark ännu-i högre tempo och högre höjder. När jag tävlar är det dock inte höjderna utan galoppen och trucket. Det är lite hans sätt att försvara sig helt enkelt.

Sen har man ju funderat på om han har ont någonstans, han är helt ren i benen och ömmar inte någonstans, öronen är framåt hela tiden, han e pigg och hoppar grymt.



stabilt

Idag var jag på Pay N Jump på Fornboda för att hoppa igenom. Det är ju inte jobbigare än ett meeting.
Ett ner ett stopp, petet var på en rätt bred oxer, kom lite nära och han räckte inte över med bak. Stoppet var på en linje, la honom svin nära och släppte handen-inte bra.









mobba mig inte nu tack


Kommentarer
Postat av: Lollo

Är filmen från Pay and Jumpen??

För när ni river är det ju frambommen som ramlar inte bak.;)

2011-11-01 @ 11:10:26
URL: http://blogg.st.nu/ungaryttare

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0