Att rida mot klockan



De första gångerna jag tävlade Morris, red jag aldrig mot klockan. Placeringarna ramlade in ändå, efter som att det i vissa lägen endast behövs en dubbelnolla/nolla i grunden för att bli placerad. Men nu känns LB såpass säkert så att jag kan ta snävare svänger, rida på mer frammåt o.s.v. Något som jag faktiskt saknat lite, haha, det är ju kul! Därför är det kul nu, jag kan rida på i LB och sen bara satsa på nolla i LA. Sen menar jag inte att man ska skena och rida okontrolerat, bara att man skär vägar lite o.s.v. På filmen där uppe ser man när jag glömde vägen till muren i omhoppningen, inte blev det några problem lixom? Haha, så oplanerat ser det faktiskt inte ut, väll? ;)

Sen är ju LB ingen höjd, så att rida snäva svängar och gasa där är ingen konst, men jag är ändå glad att jag verkligen kände mig säker först.


Brukar ni rida mot klockan, eller satsa på en lugn felfri runda?


Första tävlingen, kaaaoozzz! Hahaha, där snackar man dålig ridning..

Lite skillnad på de två rundorna eller? Haha.:)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag tänker precis samma satsa lite i LB och göra en bra felfri runda i LA grattis föresten till nolla i LA :)

2011-10-19 @ 10:29:22
URL: http://xerxes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0