Feelings Twisted



Det här bettet skulle jag såå gärna vilja prova på Morris! Lite info kopierat från: http://www.hippson.se/blogs/cissirules/index.htm


 

Dagens bett är den här nya modellen i bettsamlingen, Feelings Twisted. Det är som ett normalt bett som är långsamt vridet, vilket gör att det är lite skarpare än ett vanligt. Har ridit Penny på det, hon kan ibland bli lite stark och då är det här precis perfekt, eftersom jag inte vill sätta på något starkare bett. Jag tycker om att markarbeta på det och det tuggas och dregglas friskt. Tycker också det är bra att ha och varva ett vanligt tvådelat bett. Det är bra att växla bett emellanåt, det gör både sig själv och hästen lite uppmärksam på vad man har i munnen/handen. Du hittar det blandannat här. Har tidigare bara sett vråldyra varianter i den här modellen, så blev väldigt glad när jag hittade det för 239 kr.



"sammanfattningen" är att det är lite skarpare än ett vanligt två delat men inte lika stark som baby pelhammet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0