Taggad!

Idag var Morris sååå fin! Känns jättebra inför imorn, han var framme för hjälperna men lyssnade tillbaka också, han var taggad och glad och så kändes han väldigt lösgjord och mjuk. Alltså har vi bra förutsättningar.

Jag började med att skritta på långa tyglar i typ 7 minuter, sen joggade jag honom på serpentiner, volter, flyttade honom lite åt sidorna, red tempoväxlingar och bara checka av honom. Tog några varv/varv i galopp och bara stog upp för att han skulle få sträcka på sig, sen red jag han lite på volter och serpentiner igen. Bytte galopp lite då och då bara för att jag måste träna på att han inte får springa iväg i bytena. Han kändes jättebra.


Sen kom mamma in och då la hon fram fyra bommar, två på midellinjen där det var 5 språng emellan, och sen två snea bommar som man kunde hoppa till en av de på medellinjen. Mellan an av dom och den "raka" var det fyra språng och mellan de andra var det 6 språng. Det här är en extremt bra övning för mig, då jag har fått ovanan att rida i undertempo. (Det var problemet i LA:n på söndagen, hade bättre tempo på frdagen men då filmade vi ju såklart inte..) Men i den här övningen MÅSTE man rida i rätt tävlingstempo för att få rätt antal språng. 


Jag har ju bara gjort detta en gång tidigare (i torsdags) och då fick jag ett språng för mycket det två första gångerna, men i dag satte jag rätt tempo från början och allt flöt bra. När jag travade av honom var han också jättefin, trampade under lite bakbenen och typ svävade, haha.:) Riktigt, riktigt nöjd!:D


Såå imorn åker jag alltså till Enköping för att hoppa en LB och en LA.




Kommentarer
Postat av: Melina

Gud så fin! :D

2011-10-23 @ 10:16:44
URL: http://humlidumli.blogg.se/
Postat av: filippa

Lycka tiiiill! <3

2011-10-23 @ 11:17:49
URL: http://fiillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0