svar på tal

maria om Sollentuna- 9 april:
Du kan ju inte skylla på att du har ett sto hela tiden, rid bättre och till rätt avstånd så hoppar hon ju super. Okej att du skyller på det i första klassen men inte andra!


svar:
Hela tiden?  Det var idag, och det kommer vara fler dagar.. Min ponny är inte direkt brunstig en halv dag och när hon är brunstig så gör hon dumstopp.

Eftersom att vi har haft Tally i familjen i 5-6 år, så har vi lärt oss hur hon är. Vi hade rätt avstånd men just när Tally är brunstig så blir det ofta såhär. Jag blir inte arg på henne, men jag kunde inte göra nåt för att hon skulle hoppa.
Tally är en sån häst att antingen är hon bra humör och hoppar allt, och då blir det ofta placering, eller så är hon som i lördags, på dåligt humör, och då kan hon till och med vägra gå in på banan. Hon blir envis som en shettis..;)

Du får såklart tycka vad du vill, och jag vet att hon hoppar fint.(Det gör hon alltid♥)
Jag var jätte nöjd PÅ HINDER i båda klasserna. Rivningen var mitt fel, men stoppet var onödigt. :)

But THAT'S Life, and I LOVE her anyway.♥



Ville bara berätta det, och nu får alla veta det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0